マーケティングとは <翻訳> マーケティングとは、顧客、クライアント、パートナー、そして社会全体にとって価値のある提供物を創造し、伝達し、提供し、交換するための活動、組織、そしてプロセスの総体である。 <原文> Marketing is the activity, set of institutions, and processes for creating,communicating,delivering, and exchanging offerings that have value for customers, clients,partners, and society at large
マーケティングとは <翻訳> マーケティングとは「ターゲット市場を選択し、優れた顧客価値を創造し、提供し、伝達することによって、顧客を獲得し、維持し、育てていく芸術および科学である」 <原文> Marketing management is the art and science of choosing target markets and getting, keeping and growing customers through creating,delivering, and communicating superior customer value <出典> 『コトラー&ケラー&チェルネフ マーケティング・マネジメント』(原書第16版、2022年11月30日 第I部の冒頭 第1章「新たな現実に向けたマーケティングの定義